Un espia a la butxaca. Llibertat, privacitat i noves tecnologies
Dc de 19.00 a 20.30h _ Inici: 26-09-2018
Casa de Cultura de Girona

Telèfons mòbils que enregistren les converses i envien qui sap on totes les dades que hi generem; aspiradores que memoritzen el plànol de casa nostra; càmeres que ens segueixen allà on sigui que anem; intel·ligències artificials que atorguen premis de bon comportament, crèdits bancaris o oportunitats de millora social… Tot això no és només part de l’argument d’una sèrie de televisió, ni d’una novel·la d’Orwell, Huxley o K. Dick, sinó que la distòpia és ja el nostre present.

Amb aquest cicle de conferències volem prendre consciència de com poden ser de vulnerables la nostra llibertat i privacitat. I ho farem des de la informació rigorosa i acurada que ens aportaran les diferents ponències, amb les quals descobrirem que la vigilància massiva no és una cosa nova, —encara que ara estigui de màxima actualitat—; coneixerem quines informacions sensibles contenen i poden distribuir els nostres dispositius mòbils; parlarem dels límits ètics en l’ús de les intel·ligències artificials; sabrem qui són els hackers i de quina mena són aquells que treballen per preservar la privacitat; i, finalment, tractarem de com les noves tecnologies afecten la llibertat i la privacitat des d’una perspectiva de gènere.

Benvingudes i benvinguts a la interconnexió total, cordeu-vos els cinturons, que vénen revolts perillosos!

MATRICULA'T
Per poder matricular-vos d'un curs heu d'autentificar-vos clicant aquí.