Grans esdeveniments en el desenvolupament embrionari i fetal humà, a càrrec d'Anna Carrera i Francisco Reina de la Torre
Dj, 09 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Des de la fecundació fins al naixement d'un nou ésser humà tenen lloc milions de processos moleculars i cel·lulars que, afortunadament en la majoria dels casos, es desenvolupen de forma precisa seguint un cronograma d’una gran exactitud. Quan ens apropem a aquests esdeveniments ens n’adonem de seva l’enorme complexitat. Com passem d’una estructura en forma de tub a un cor amb les seves cambres i vàlvules? Per què l’estómac té la forma i la posició que coneixem en l’ésser humà? Quan podem dir que tots els òrgans funcionen. Què té a veure l’aparell digestiu amb l’aparell respiratori? Quants ronyons té un embrió? És cert que durant un temps no tenim diferenciats els caràcters sexuals?

Des de la visió de dos professors d’anatomia us aproparem una mica a algun d’aquests fenòmens que tenen lloc durant el desenvolupament i que fan que quan naixem tots els humans siguem això, un ésser humà diferenciable d’una altra espècie amb les nostres enormes capacitats.

Anna Carrera Burgaya. Llicenciada i doctora en medicina i cirurgia per la Universitat de Barcelona (UB). Professora Titular d'Anatomia Humana i Embriologia al Departament de Ciències Mèdiques de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (UdG). Membre del Grup de Recerca NEOMA. La seva recerca es centra en l’àmbit de l’anatomia clínica aplicada.

Francisco Reina de la Torre. Llicenciat i doctor en medicina i cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Professor titular d’Anatomia Humana i Embriologia al Departament de Ciències Mèdiques (Facultat de Medicina) de la Universitat de Girona. Co-director del Grup de Recerca NEOMA.

ORGANITZA: Universitat de Girona Consell Social, Grup de Recerca NEOMA i Casa de Cultura de Girona.