La nanotecnologia al servei de la medicina
Dc, 18 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

Una de les aplicacions més espectaculars de la nanotecnologia és la dels materials magnètics a nanoescala en el camp de la biotecnologia i la medicina, en especial per tractar localment tumors cancerígens per hipertèrmia i administrar fàrmacs. La nanotecnologia ha permès una millora del diagnòstic de malalties en els seus primers estadis i el tractament de malalties de forma precisa i efectiva, reduint efectes secundaris i millorant la qualitat de vida de pacients. Altres aplicacions que s’estan estudiant són la teràpia gènica, utilitzant les partícules com transportadors d’ADN i la regeneració de teixits mitjançant cèl·lules mare marcades amb partícules magnètiques.

María del Puerto Morales és investigadora científica de l’ICMM/CSIC des de l’any 2000. Centrada en investigació en l’àrea de la nanotecnologia, en particular en la síntesi i caracterització de nanopartícules magnètiques per aplicacions biomèdiques, tant en diagnòstic com en teràpia. És autora de 7 capítols de llibres, 3 patents, 190 articles científics i ha dirigit 5 tesis doctorals. Ha estat investigadora responsable del CSIC de dos projectes d’investigació europeus, un per al desenvolupament de nanopartícules per la detecció i tractament del càncer de mama i de pàncrees (Multifun 2011-2015) i un altre per al desenvolupament de mètodes de normalització i estandardització de nanopartícules magnètiques per aplicacions biomèdiques (NanoMag 2013-2017).

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]