Un planeta en crisi: anàlisis i desafiaments des del nanomòn
Dc, 25 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

La humanitat s’enfronta avui a alguns dels seus moments més difícils: escalfament global, crisi de l’aigua, energètica, econòmica, problemes de salut, etc. Tots aquests problemes no són independents els uns dels altres: la crisi econòmica està parcialment lligada a l’energètica, conseqüència de la nostra dependència dels combustibles fòssils. En aquesta conferència s’analitzaran críticament aquestes problemàtiques, la seva interdependència i les eines que la tecnologia posa al nostre abast. La Nanotecnologia, basada en la manipulació de la matèria a escala atòmica i molecular, ens permet per primera vegada fabricar materials amb propietats controlades i per a finalitats específiques.

Amador Menéndez Velázquez és doctor en Química per la Universitat d’Oviedo i investigador de l’Institut Tecnològic de Materials d’Astúries. Ha format part del CSIC, del Laboratori Europeu de Radiació de Sincrotrón i de l’Institut Tecnològic de Massachussetts (MIT). Al MIT va establir el rècord mundial d’eficiència en la captura d’energia solar, amb altres 5 investigadors, l’any 2010. Ha liderat una tecnologia per la recàrrega de telèfons mòbils mitjançant llum solar o artificial (top de tecnologies emergents del Departament d’Energia d’Estats Units el 2013). Compagina la investigació amb la divulgació científica, havent rebut, entre altres, el Premi Europeu de Divulgació Científica, el Premi Prismas de la Fundació Espanyola per la Ciència i la Tecnologia i els Museus Científics de la Coruña i el Premi Iberoamericà de Comunicació. Ha estat també guardonat per la Real Societat Matemàtica d’Espanya i per la Real Societat Espanyola de Química. És el guanyador del Premi Internacional d’Assaig Jovellanos 2017.

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]