Dels nanòmetres als terabites: nanotecnologia per a un model energètic sostenible
Dc, 15 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

Després de dos segles cremant fòssils per créixer, la societat humana ha començat una lenta però inexorable re-evolució tecnològica cap a un model sostenible de generació, emmagatzematge, gestió i consum d’energia. Però aquesta re-evolució requereix veritables revolucions científiques, moltes de les quals s’estan gestant en laboratoris d’investigació que aborden la comprensió i el control de les propietats de la matèria en la dimensió nanomètrica.

Pedro Gómez Romero és llicenciat en Química i Màster per la Universitat de València. Doctor en Química per la Georgetown University. Professor d’investigació del CSIC a l’Institut Català de nanociència i nanotecnologia, on dirigeix el grup Neo-Energy. Membre de diverses associacions científiques internacionals i autor de diversos llibres entre els quals  Nanomundo. Un paseo por la Nanotecnología, Un planeta en busca de energía, Metaevolución. La Tierra en el espejo.

Ha rebut el premi Europeu de Divulgació de la Universitat de València, Premi Internacional d’Assaig Esteban de Terreros

INSCRIPCIÓ RECOMANADA [enllaç]