Antosha Chejonté, el ruso que ríe. Amb Gabalzeka de Tafalla (Navarra)
Dc, 30 d'agost a Pati a les 22:00 h.

SINOPSI
Quan va escriure aquests relats, entre 1883 i 1887, Txékhov encara no era Txékhov; era un estudiant de medicina i periodista a les hores lliures que publicava relats breus en revistes humorístiques per guanyar-se uns quants copecs i els signava amb un pseudònim, Antoixa Txekhonté. Els escriptors més propers, el seu gran amic Gorki, la seva esposa Olga i la seva germana
Maixa ens mostraran, amb els seus records, el veritable Txékhov; no aquest dramaturg ombrívol, malenconiós i avorrit, sinó un rus que riu i que ens fa riure posant-nos davant d'un mirall. Es tracta d'unes peces que semblen de vodevil de tercera però que mereixen ser representades en un teatre de primera.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP
Gabalzeka Teatre és una experiència teatral col·lectiva que comprèn més de quatre dècades. L'activitat desenvolupada a Tafalla s'ha presentat a centres culturals, universitats i festivals de Navarra, les regions circumdants i fins i tot als continents americà i africà. També comprèn el camp docent, ja que acostumen a organitzar diversos cursos i cursets d'iniciació al teatre,
tant per a nens com per a joves i adults, a la zona mitjana de Navarra. Resumir la vida d'aquest grup de quaranta anys resulta més que difícil per la història que ha anat acumulant durant tot aquest temps, però podem destacar que els setanta van ser anys fecunds en què la llavor va germinar i prosperar; en donen fe les dotze obres estrenades llavors i les altres que es van quedar dormint entre bambolines.

Durada: 75 min

Gènere: comèdia