Frágil, d'Otium Teatre de Bogotà
Dv, 01 de setembre a Pati a les 22:00 h.

SINOPSI
Frágil parla d'una adolescent, Lucía, i de la seva família. Lucía és una nena que creix en un bagul per allunyar-se dels estereotips d'autoritat familiar i social als quals va ser sotmesa pels seus pares. Lucía va deixar la infància en un «lloc bonic», i ara té un cor adolorit, ferit, envellit i turmentat. L'obra tracta d'una altra adolescència, l'adolescència de qui no es resigna a sepultar els costums, els somnis, el candor, les inquietuds. L'escola, la vida de família, la religió, la pubertat, la sexualitat, les preguntes difícils, les respostes absurdes, els retrets, l'amistat amb un avi mort fa temps, els records i l'oblit són temes que es revelen en l'obra.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP
Otium Teatro va ser fundat l'any 2011 per l'actor i director Camilo Casadiego. Va començar per motivacions enfocades a la creació col·lectiva, ja que el director va pertànyer tretze anys al prestigiós i reconegut teatre La Candelaria, de Bogotà, a Colòmbia. El treball plantejat per Otium Teatro s'ha enfocat a la investigació i creació sobre textos de dramaturgs llatinoamericans i textos propis relacionats amb temes com la dona, l'exili i la memòria, i enllaçats amb exploracions sobre l'arquitectura de l'espai i la composició d'imatges a partir d'autors com Tadeusz Kantor, Meyerhold, Santiago García i César Brie, entre d'altres. Otium Teatro ha obtingut reconeixements i premis a Colòmbia, cosa que l'ha convertit en líder del sector de joves creadors, no només per les seves obres, sinó també pels espais generats en formació i dinamització en el sector dels joves creadors teatrals de l'Amèrica Llatina.

Durada: 80 min

Gènere: drama