Criteris de selecció embrionària en cicles de fecundació in vitro
Dj, 30 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

En els cicles de fecundació in vitro la qualitat dels embrions constitueix un factor rellevant per a l’èxit dels tractaments. Després de la transferència embrionària, només els embrions de bona qualitat presenten una elevada probabilitat d’implantació i posterior desenvolupament, així com una menor taxa d’anomalies cromosòmiques. De manera rutinària, la valoració de la qualitat dels embrions obtinguts en un cicle FIV o en un cicle ICSI es fa a partir de la morfologia dels blastòmers, l’anàlisi de la cinètica de divisió cel·lular i el diagnòstic genètic preimplantacional (DGP). Actualment, s’estan desenvolupant noves tecnologies que permeten determinar el grau de viabilitat embrionària a partir de l’anàlisi in vitro dels seus metabòlits i del comportament metabòlic de l’embrió (metabolòmica i proteòmica) sense que això afecti la viabilitat embrionària.

Elisabeth Pinart Nadal. Doctora en biologia per la UAB. Professora Titular del Departament de Biologia de la UdG. La seva recerca se centra en l’estudi de la biologia reproductiva de mamífers, i en els darrer anys s’ha focalitzat en els canvis fisiològics dels espermatozoides durant la maduració epididimària i la capacitació in vitro, així com per efecte de l’aplicació de protocols de congelació i descongelació. També col·labora amb la Unitat de Reproducció Humana i Diagnòstic Genètic de la Clínica Girona en la determinació del grau de correlació entre la qualitat espermàtica i la cinètica del desenvolupament embrionari preimplantacional in vitro.

Joan Sarquella i Ventura. Llicenciat en biologia per la UAB i màster en biologia molecular i biomedicina per la UdG. És Senior Clinical Embryologist per la ESHRE i ASEBIR. Ha desenvolupat la seva activitat professional en l’àmbit del laboratori d’Embriologia i en la direcció del servei, en diferents clíniques de reproducció assistida. Actualment és el cap del laboratori de FIV de la Unitat de Reproducció Humana de la Clínica Girona.

ORGANITZA: Universitat de Girona Consell Social, Grup de Recerca NEOMA i Casa de Cultura de Girona.