L’Univers primitiu: a la recerca del temps guanyat, amb Eduard Massó
Dj, 24 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

En aquesta xerrada exposarem alguns dels conceptes centrals de la cosmologia moderna, com l’existència de la matèria fosca i l’energia fosca, la formació de partícules fòssils, els canvis de fase i de simetria en l’univers primitiu... Tots aquests fenòmens estan comprovats per les observacions experimentals. També reflexionarem sobre l’impacte de tot allò que sabem sobre el cosmos (i del que encara no sabem) en altres branques del pensament humà.

Eduard Massó és professor catedràtic de Física Teòrica a la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador de l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE). Ha treballat com a científic al laboratori del CERN (Suïssa) i a les universitats de Stanford (EUA), Oxford (Regne Unit) i París Sud (França). La seva recerca està centrada principalment en els camps de les partícules elementals i la cosmologia.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura

Podeu inscriure-us gratuïtament clicant aquí.