Projecció del documental "Eugeni Gurnés, sumari obert"
Dll, 07 de maig a Aula Magna a les 19:00 h.

A partir del 1939 el franquisme instal·lat arreu del país, lluny de desenvolupar polítiques de reconciliació, imposa una convivència  basada en la por, la delació i el terror.

L’Eugeni Gurnés, exalcalde de Llagostera, va ser una de les víctimes d’aquesta  repressió i va ser assassinat al cementiri de Girona el 7 de maig de 1943 a les 6 hores.

Aquest documental realitzat per Joan Roura, ens explica la seva història a partir de la recerca en els documents existents en diferents arxius, inclòs el sumari per “auxilio a la rebelión” que el portarà a la sentencia de la pena de mort.

Diversos testimonis de familiars directes, com la seva filla Rosa i veïns del poble, aporten les seves experiències per posar en context aquells fets de la fosca època de repressió franquista.

Organitza: Associació per a la recuperació de la memòria històrica de Llagostera