Inauguració de l'exposició "Peret Blanc de Beget"
Dc, 09 de maig a Aula A a les 19:00 h.

L’exposició vol apropar-nos a un passat no massa llunyà, quan els paisatges s’acompanyaven de masies plenes de vida, de gent i de bestiar I de quan l’arribada del “músic” –amb tònica a la segona síl·laba- era un dels moments cabdals de la festa: una ocasió perfecta per relacionar-se i ballar. La figura d’en Peret Blanc (1917-1993), considerat un dels últims músics tradicionals del país, és el fil conductor que ens apropa una mica més a aquella societat rural que s’extingia a mesura que els seus habitants marxaven a viles i ciutats, mentre les noves tecnologies de difusió musical anaven ocupant espais.

L'acte d'inauguració comptarà amb la intervenció dels autors de l'exposició Albert Massip i Pep Garcia. I amb la interpretació de peces de Pere Blanc de Baget, a càrrec d'Amadeu Rosell (acordió diatònic) i Francesc Tomàs (violí), estudiosos de l'obra d'en Peret Blanc.

ORGANITZA: Centre de Cultura Tradicional i Popular Marboleny i Festival Càntut