Criomicroscòpia electrònica de transmissió: visualitzant estructures biològiques a resolució atòmica, amb Lídia Delgado
Dj, 17 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

El microscopi electrònic de transmissió va suposar un salt resolutiu que va millorar el coneixement de la cèl·lula i va permetre descobrir gran part de les estructures biològiques conegudes. Aquests avenços van quedar estancats perquè la resolució obtinguda quedava compromesa per la preparació convencional. El desenvolupament de la criomicroscòpia electrònica ha permès l’estudi de mostres preservades en un estat molt proper a com es troben a la natura i a resolució atòmica, i ha donat pas a una nova era de grans avenços estructurals.

Lídia Delgado és doctora en Biotecnologia Molecular per la Universitat de Barcelona (UB) i responsable de la Unitat de Criomicroscòpia Electrònica dels Centres Científics i Tecnològics (CCiTUB). La seva recerca ha permès desenvolupar la criomicroscòpia electrònica de seccions vítries i la criotomografia electrònica en els CCiTUB.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura

Podeu inscriure-us gratuïtament clicant aquí.