Concert de guitarra "The way to Aleppo", amb Abdallah Ghbash
Dc, 11 de juliol a Auditori Viader a les 20:00 h.

FESTIVAL DE GUITARRA GIRONA-COSTA BRAVA

Abdallah Ghbash / Oud (compositor i veu), Tarek Fahham (tambors), Wail Albouaini (Nay i violí), Desi Markova (guitarra i jazz vocal),Hadi Andewy i Darbuka (percussió). Músic convidat: D. Bass.

Aleppo és una de les ciutats més antigues del món; ha estat habitada des del 6è mil·leni abans de Jesucrist. En el passat, Aleppo fou una referència pel seu refinament cultural, musical i artístic. Era un lloc imprescindible per a qui volia començar una carrera artística.
Aquest concert inclou cançons d’amor i de compromís social vers Aleppo i Síria, compostes per Abdallah Ghbash. Està basat en el la música tradicional i vol ser un tribut a aquesta ciutat que actualment està patint una difícil situació a causa de la guerra.

Abdallah Ghbash va néixer el 1988 a Aleppo (Síria) i ja de ben jove va aprendre a tocar el llaüt (Oud) i teoria musical. El 2012 va marxar de Síria a causa de la tensa situació política del país i arribà a Beirut (Líban), però allà la situació també era complicada. Poc després va anar a Ammam (Jordània), on enregistrà el primer disc, “Babbler”, i més tard a Istambul, on va viure tres anys i va aprendre el mètode turc del llaüt amb grans mestres com Mehmet Bitmez i
Necati Celik. Des de l’any 2015 que viu a Alemanya, on continua el seu projecte musical compromès amb l’acollida i situació dels refugiats sirians. “Expatriate Oud” (2015), “Electronic Fog” (2016) i “Schizophrenia” (2017) són els altres enregistraments, aquest darrer produït per Welcome board and Ton Studio a Wolfenbüttel/Alemanya. Darrerament, Abdallah ha presentat
una campanya política contra el comerç d’armes a l’Orient mitjà de la qual en sortirà un nou projecte musical.

ENTRADA: 10 € (aquí)

ORGANITZA: Associació Plectrum