Internet i les dones: una història complexa, amb Gemma Galdon
Dc, 24 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

La tecnologia no és neutral. En un món complex i imperfecte, les tecnologies no només capturen les dinàmiques socials, sinó que sovint les reprodueixen i generen efectes no desitjats, des del ciberassetjament fins a l'exclusió de les dones dels processos de selecció online per a feines ben remunerades. Alhora, però, Internet és una bona eina d'organització i denúncia, i la mateixa tecnologia que serveix per reproduir desigualtats pot ser utilitzada per denunciar-les. Aquesta sessió presentarà dades sobre la relació de les dones amb internet i exemples pràctics tant d'exclusió com d'inclusió i denúncia.

Gemma Galdon és analista de polítiques públiques especialitzada en l’impacte social, legal i ètic de les tecnologies intensives en dades personals. Doctorada en videovigilància, seguretat i polítiques urbanes per la Universitat Autònoma de Barcelona, és fundadora i directora d’Eticas Research and Consulting; treballa com a experta científica i en ètica per a la Direcció General de Recerca i Innovació de la Comissió Europea, i forma part del consell assessor de Privacy International i de Data & Ethics.

Ha treballat en projectes relacionats amb la vigilància i els drets humans, l’impacte social de la tecnologia, les ciutats intel·ligents, la privacitat, les polítiques de seguretat, la resiliència i l’actuació policial. Les seves darreres publicacions acadèmiques aborden qüestions relacionades amb la proliferació de la vigilància en entorns urbans, les polítiques locals de seguretat, la policia de proximitat, la seguretat en grans esdeveniments, la relació entre la privacitat i la tecnologia i les ciutats intel·ligents.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomanables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.