El costat fosc de l'activitat científica, amb Joan Saldaña
Dj, 04 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

Com tota activitat humana, la ciència té un costat menys idíl·lic del que hom podria pensar. A part de ser una passió per a molts investigadors, és també una professió que, sovint, es fa en entorns de molta competència: pels recursos econòmics, sovint escassos; per un lloc de treball digne cada cop més difícil d’obtenir; pel prestigi de ser el primer en trobar un nou tractament contra una malaltia o crear un nou material amb propietats sorprenents... El resultat és una praxi més allunyada del desig romàntic de conèixer i millorar el món, i més propera als interessos de promoció personal dels investigadors i de companyies que, com les farmacèutiques o les editorials, tenen una estreta relació amb la recerca.

Joan Saldaña és llicenciat en Biologia per la UB, doctor en Matemàtiques per la UAB i, des del 2003, professor titular de Matemàtica Aplicada a la UdG. En l'actualitat, la seva recerca gira al voltant de la modelització de la propagació d'epidèmies en xarxes complexes, tema sobre el qual ha fet col·laboracions puntuals en programes de ràdio i revistes de divulgació.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomenables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions a la Matemàtica i Casa de Cultura