Geofísica de l'experiència mística: els orígens de la religió, amb Rafel Balaguer
Dj, 18 d'octubre a Aula Seminari a les 19:30 h.

Des del 2010 i arreu del món, hem estat prenent mesures molt precises del camp magnètic terrestre en diversos jaciments paleolítics, neolítics i medievals per intentar explicar, per exemple, per què els monuments megalítics i els temples antics van ser erigits en llocs concrets, sovint de difícil accés i molt allunyats de la font de material constructiu. Les dades ens diuen que aquests indrets són, efectivament, llocs “sagrats per naturalesa”, on determinades persones poden tenir experiències místiques que ara ja sabem que tenen un origen geofisiconeuronal. Això ens portarà a reflexionar sobre què és realment la consciència i a proposar una tesi sobre l’origen del xamanisme i les religions.

Rafael Balaguer és prehistoriador (UNED) i astrònom amateur. President d’Astrogirona (Associació Astronòmica de Girona) i membre de la International Meteorite Collectors Association, participa en la Xarxa d’Investigació Espanyola sobre Bòlids i Meteorits. Té una intensa activitat de divulgació de l’astronomia i la paleoantropologia en forma de cursos, conferències, observacions astronòmiques públiques, articles en revistes com “Tribuna de Astronomía y Universo”, “Astronomía” o “Nostra Nau”, i col·labora amb mitjans escrits i audiovisuals d’àmbit estatal, com ara “Cuarto milenio” d’Iker Jiménez.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomenables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions a la Matemàtica i Casa de Cultura