El big data abans del big data: com ens vigilaven quan semblava que no ens vigilaven tant?, amb Bel Bosck
Dc, 26 de setembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Havíem sentit tocar campanes sobre la violació sistemàtica que els dispositius tecnològics exerceixen sobre la nostra privacitat fins que en un moment determinat passem a ser-ne plenament conscients. Aquest moment clau és l’1 d’octubre de 2017: durant el referèndum d’autodeterminació convocat per la Generalitat. Col·lectivament, ens cau la bena dels ulls.

Però la vigilància i l’espionatge massius no són cosa que sigui possible ni que estigui passant des de fa poc. Simplement, ara és molt més fàcil. Abans que cadascú de nosaltres portés a la butxaca un mòbil, aquesta vigilància i espionatge ja eren tècnicament possibles. I tot allò que tècnicament és possible no tingueu dubte que, sigui o no legal, s’està fent o es farà en el futur. Durant aquesta conferència farem un repàs als sistemes de vigilància que podríem considerar retro o vintage, molts dels quals continuen encara plenament vigents.

En el currículum de Bel Bosck la literatura, el periodisme i el disseny gràfic es donen la mà amb la informàtica i la tecnologia, unes disciplines que com a usuària l’interessen i la preocupen des dels 14 anys, quan, guanyadora d’un concurs del programa Joc de ciència de TV3, rep a casa el seu primer ordinador: un Commodore VIC20, i té les seves primeres experiències en programació. Des d’aleshores, tot i no ser la programació informàtica sinó la creativitat l’àmbit de la seva especialització, Bel Bosck hi ha continuat vinculada mitjançant l’aprenentatge d’eines per a la creació d’apps o webs, però, especialment, reflexionant i investigant sobre com aquestes eines afecten les persones que no som programadores expertes sense que ho poguem saber.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomanables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.