Error 404 (pàgina no trobada): llibertat, privacitat i ètica hacker, amb Mercè Molist
Dc, 17 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Per motius aliens a l'organització s'ha canviat l'horari d'aquesta activitat, s'havia anunciat a les 19 h i finalment tindrà lloc a les 19.30 h. Disculpeu les molèsties.

La llibertat de la informació i la privacitat de les dades, puntals del desenvolupament d'Internet als seus inicis, han patit un important retrocés en els darrers anys. Les empreses, com Google o Facebook, i l'ús que fan de les dades dels seus usuaris tenen molt a veure amb aquest retrocés, però no cal desmerèixer el paper dels governs, que han desembarcat a Internet tot mostrant una total falta de respecte tant pel seu funcionament com pels seus usuaris i usuàries. Llibertat i privacitat s'han convertit, després de la fagocitació d'Internet per part del sistema, en censura, espionatge i manipulació de la població. Què ha passat? I més important: és possible revertir-ho?

Mercè Molist és periodista especialitzada en noves tecnologies, seguretat informàtica i cultura hacker des que va entrar per primer cop a Internet, el 1995. Autora dels llibres Cibercrimen i Hackstory.es, la historia jamás contada del underground informático en la Península Ibérica. Conferenciant habitual i escriptora a mitjans de comunicació sobre aquestes temàtiques, ha col·laborat, entre altres, a Nació Digital, El Confidencial, El Mundo, El País i La Vanguardia.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomanables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.