Els contaminants com a vectors de canvi global, amb Jordi Dach
Dc, 14 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

Les societats desenvolupades han canviat substancialment la composició química de la biosfera. Aquests canvis no només són deguts a les emissions de diòxid de carboni o l’ús de petroli i carbó, sinó també a milers d’altres contaminants amb uns efectes nocius per a la salut dels humans i dels ecosistemes. Actualment s’utilitzen 200.000 substàncies orgàniques sintètiques que també acaben malmetent el medi ambient. Aquesta conferència resumeix el coneixement actual sobre la contaminació química al planeta Terra, i com la composició de la biosfera global és un mirall de la nostra vida quotidiana.

Jordi Dachs és enginyer industrial i doctor en Ciències del Mar, i des de l’any 2000 és científic al Consell Superior d’Investigacions Científiques a Barcelona. La  seva recerca s’ha centrat en l’estudi de les fonts, del transport i del destí dels contaminants orgànics a escala regional i global. Ha realitzat estudis en tots els oceans, a més del mar Mediterrani i ha publicat més de 150 articles científics en publicacions internacionals. Actualment la seva recerca se centra en l’estudi de la rellevància de la contaminació química com a vector de canvi global, així com en la contaminació de l’Àrtic i l’Antàrtida.

INSCRIPCIONS aquí

Les inscripcions no són obligatòries tret dels casos específicament indicats, tot i això són molt recomenables ja que asseguren la plaça i ens permeten avisar-nos en cas de qualsevol incidència.