Conferència "Les matemàtiques a la màgia i viceversa", amb Sergio Belmonte
Dll, 03 de desembre a Aula Magna a les 19:00 h.

A qui no li agrada la màgia? Qui no s'ha preguntat alguna vegada ... i això com es fa? De fet, aquesta és la mateixa pregunta que es fan els matemàtics davant d'un problema. Veurem la connexió entre aquestes dues disciplines aparentment  tan distants i veurem com es pot aplicar la matemàtica per a crear veritables efectes màgics. La màgia es converteix així en una aplicació lúdica de les matemàtiques i en una altra manera creativa de gaudir amb elles.

Sergio Belmonte és llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Múrcia i porta més de 15 anys com a professor de Matemàtiques de secundària. Actualment treballa al Centre de suport a la innovació i la investigació eductiva a Barcelona (CESIRE). És membre del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) i col·labora amb diverses associacions de matemàtiques (FEEMCAT, SCM, ABEAM, ADEMGI) i pertany al Grup Cúbic.

Fa cursos de formació per a professorat i alumnat, així com conferències i xerrades divulgatives per al públic en general. També es dedica investigar la relació entre màgia i matemàtiques publica articles d'investigació al web www.magiaymatematicas.com

ORGANITZA: Museu de la Matemàtica de Catalunya, Ajuntament de Girona-La Caseta i Casa de Cultura de Girona