Inauguració del cicle i conferència "Teratogènia Ambiental", amb Diego Echevarría
Dj, 08 de novembre a Aula Seminari a les 19:00 h.

Inauguració del cicle

•    Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social de la Universitat de Girona
•    Silvia Llach, vicerectora de Territori i Compromís Social de la Universitat de Girona
•    Francisco Reina de la Torre, codirector del grup NEOMA
•    Pere Boadas, investigador NEOMA i responsable del cicle

Factors ambientals en la correcta organització del sistema nerviós central. La genètica i l'epigenètica, amb Diego Echevarría.

Els mecanismes moleculars i cel·lulars del desenvolupament del tub neural s'han investigat a través de descripcions estructurals i l'estudi de mutacions espontànies en models animals i humans. Els factors ambientals (epigenètica) poden tenir efectes dràstics en el desenvolupament del cervell per modificacions subtils de l'expressió genètica. Els avenços en embriologia experimental, enginyeria genètica i neuroimatge permeten avui abordar l'anàlisi dels canvis en els mecanismes moleculars subjacents a la histogènesi i la morfogènesi del cervell mitjançant nous dissenys experimentals.

Diego Echevarria Aza és llicenciat en Biologia l’any 1993 per la Universitat del País Basc. Doctor en Biologia per la Universitat Georg August de Göttingen, Alemanya el 1998. En l'actualitat és Professor Titular del Departament d'Histologia i Embriologia Humana de la Facultat de Medicina de la Universitat Miguel Hernández d'Elx i Investigador en el grup d'Embriologia Experimental de l'Institut de Neurociències d'Alacant.

La inscripció és gratuïta i podeu fer-la clicant aquí.

ORGANITZA: Grup de Recerca NEOMA

AMB EL SUPORT: Consell Social de la Universitat de Girona, Col·legi Oficial de Metges de Girona i Casa de Cultura