Alteracions neuropsiquiàtriques i neurovasculars, amb Roser Nadal i Yolanda Silva
Dj, 22 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Estrès i vulnerabilitat a la Psicopatologia, amb Roser Nadal.

L’estrès és un dels principals factors no genètics que predisposa a diverses psicopatologies. La vulnerabilitat a desenvolupar aquestes patologies associades a l’estrès depèn de factors tant relacionats amb el propi subjecte i el seu context social, com amb les característiques de l’estímul estressant. L’experiència prèvia amb altres proves estressants, la personalitat, les estratègies d’afrontament o el gènere són algunes de les variables importants. Pel que fa a l’estímul estressant s’han de considerar aspectes com la controlabilitat, predictibilitat, intensitat o durada. En certes circumstàncies un estrès moderat pot ajudar a adaptar-nos millor a futures situacions estressants.

Roser Nadal és Doctora en Psicologia per la UAB i professora titular d’aquesta universitat a la Unitat de Psicobiologia. Investiga a l’Institut de Neurociències de la UAB on duu a terme la seva recerca en el camp de la neurobiologia de l’estrès i la vulnerabilitat a la psicopatologia, utilitzant models experimentals.

Efectes ambientals en les malalties vasculars cerebrals, amb Yolanda Silva.

La malaltia cerebrovascular representa la primera causa d’invalidesa en els adults dels països occidentals i es calcula que una de cada sis persones patirà un ictus al llarg de la seva vida. Podria ser l’estrès una causa d'ictus? Existeixen algunes professions que poden incrementar el risc de patir un ictus? Hi ha alguna relació entre els canvis de pressió atmosfèrica i l'augment en la incidència d'ictus? Existeix una associació entre l'alimentació i el risc d'ictus? Què podem fer per evitar o minimitzar l'impacte dels efectes ambientals en el risc de patir un ictus? Intentarem trobar respostes a aquestes preguntes.

Yolanda Silva  és neuròloga de l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona, especialitzada en malalties vasculars cerebrals. Doctora en Medicina. Professora associada de la Facultat de Medicina de la UdG. Línies de recerca: malalties vasculars cerebrals i en concret l'estudi del creixement de l'hemorràgia cerebral pel qual va rebre un ajut en la convocatòria de la Marató de TV3 de 2016 dedicada als ictus.

ORGANITZA: Grup de Recerca NEOMA

AMB EL SUPORT: Col·legi Oficial de Metges de Girona, Consell Social de la Universitat de Girona i Casa de Cultura