La contracción de Lorentz, de Bobina Teatro
Dg, 02 de setembre a Auditori Viader a les 00:00 h.

SINOPSI DE L’OBRA

Samer i Samir són dos bessons sirians idèntics, coneixedors i apassionats de la física quàntica i la teoria de la relativitat. Tots dos estan enamorats del seu millor amic de la infància, Alí, el qual, en l’edat adulta, decideix unir-se als gihadistes (una de les branques més violentes i radicals de l’islam polític); un grup terrorista del qual Al-Qaeda es va separar perquè no aprovava la brutalitat dels seus actes i que actualment forma el califat de l’estat islàmic. El desig sexual que els provoca el comiat del seu amic els porta a revelar-se mútuament l’homosexualitat i a sublimar el seu desig per Alí. Condemnats per homosexualisme i sodomia, se’ls farà caure d’un edifici alt. La realitat alterna que pot provocar la física quàntica i la teoria de la relativitat els atorga l’espai i el temps per veure’s a si mateixos, com aquells que asseguren haver vist passar tota la seva vida en dos segons quan han estat a punt de morir. En aquest espai, els bessons intentaran salvar-se l’un a l’altre.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

Bobina Teatro pren la dramatúrgia de gestació interna i original com l’eix de creació de les seves obres. Busca involucrar-se en posades en escena que estiguin directament connectades amb els interessos d’expressió i creació dels seus integrants. La seva opera prima Licenciado Hansel, ingeniero Gretel és un projecte que ha estat molt fructífer des que es va estrenar el 2013. Altres textos seus són Sputnik, el enebroEl caso retrógradaBotellas estelares i Un conticinio para el corazón. La posada en escena de La contracción de Lorentz ha estat seleccionada per integrar la programació de diferents fòrums a escala nacional i per  representar l’estat d’Hidalgo a la Muestra Regional de la Zona Centro. També ha estat seleccionada en diferents festivals internacionals, així com altres dels seus muntatges. El 2014 Bobina Teatro va obrir un fòrum independent a la Ciudad de Pachuca,  anomenat Sala Siqueiros, en què, a més de tenir en temporada permanent les seves posades en escena, va difondre i promoure el treball d’artistes escènics, locals i nacionals.

Gènere: melodrama

Durada: 50 minuts

Idioma: castellà

Preu: 5 €