Ensayo para una renuncia, amb CÍA. Gerardo Schwartzman
Dj, 30 d'agost a Auditori Viader a les 00:00 h.

SINOPSI DE L’OBRA

A partir del consell del seu terapeuta, i atès el profund afecte que sent pel seu cap, Pedro munta un dispositiu, a la cuina de casa seva, mitjançant el qual assajarà possibles arguments per justificar davant Ernesto la seva renúncia. Però aquest moment privat i secret es veu interromput de manera recurrent i misteriosa pel telèfon. Els qui truquen (les persones més properes) li exposen a Pedro les seves pròpies afliccions, i ell va descobrint que en els comentaris i els consells per als altres apareix una saviesa que tira per terra els arguments que ell mateix esgrimeix per a la renúncia. D’on venen aquests missatges? Quina funció compleixen? En clau d’humor, Ensayo para una renuncia parla dels amors, de la família, de l’amistat i de la responsabilitat per viure el temps que ens ha tocat.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

Antecedents d’Ensayo para una renuncia: El dramaturg Mariano Moruja va escriure aquesta obra expressament per a l’actor Gerardo Schwartzman. L’obra es va estrenar el desembre del 2015, i ja se n’han fet, fins avui, 106 funcions. En el seu vast recorregut, ha realitzat una gira nacional sota els auspicis de l’Instituto Nacional del Teatro (INT). Va participar en el 1er Festival Nacional de Teatro de Cámara de Gral. Belgrano, en el qual, després d’una preselecció de cinquanta obres, va obtenir les distincions següents: Premi al Millor Actor per a Gerardo Schwartzman, Premi al Millor Director per a Mariano Moruja i Premi a la Millor Obra per a Ensayo para una renuncia. Va participar a la Fiesta Provincial del Teatro de Río Negro, en què va obtenir la menció a la «Mejor Labor Protagónica Masculina» (Gerardo Schwartzman). Està a punt d’iniciar la seva tercera temporada a la Comarca Andina. En una gira europea, amb el suport de l’INT, els mesos de setembre i octubre de 2018 es presentarà a escenaris de Catalunya, i a Madrid, Astúries, Vigo i Saragossa.

Gènere: monòleg comicodramàtic

Durada: 50 minuts

Idioma: castellà

Preu: 5 €