El golpe, un relato de memoria, de la Maulina
Ds, 01 de setembre a Auditori Viader a les 00:00 h.

SINOPSI DE L’OBRA

El golpe, un relato de memoria és l’adaptació teatral de les dècimes que Roberto Parra Sandoval va escriure en diferents etapes de la dictadura a Xile. La Biblioteca Nacional allotja aquests manuscrits, i el 2013 va encarregar aquest projecte a l’equip format per la dramaturga Florencia Martínez, la directora Soledad Cruz, l’actor Nicolás Pavez i el músic Nicolás Láscar. El resultat va ser una obra unipersonal, que conté diversos personatges anònims que van patir violacions als drets humans en la perifèria de la capital i en zones rurals de Xile. L’obra dona compte d’aquests fets amb la mirada humana i múrria, pròpia del tío Roberto, un autor fonamental que avui, quaranta-cinc anys després del cop, torna a commoure’ns amb aquesta part de la història de Xile.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

La Maulina Producciones és una companyia liderada per l’actriu i directora Soledad Cruz i integrada per un grup interdisciplinari d’artistes, reunits amb el propòsit de gestar projectes culturals escènics que potenciïn la dramatúrgia d’autoria i identitat nacional. Des del 2009 la companyia ha realitzat diversos treballs, dels quals destaquen: del 2009, Viejas de mierda, escrita en dècimes per Florencia Martínez, una obra teatral que recupera la tradició oral popular xilena; el 2010, l’obra El feligrés, una adaptació teatral del conte El feligrés, de l’escriptor de ciència ficció Hugo Correa (Curepto), Fondart 2010, feta amb l’objectiu de recuperar, a través de l’adaptació teatral, escriptors oblidats; el 2011, el taller teatral Cuerpo y Voz, Fondart 2011, dut a terme al Teatro Regional del Maule; i del 2013 al 2015, el Festival de Dramaturgia Maulina Fedam, finançat pel Consejo Nacional de la Cultura y las Artes.

Gènere: drama

Durada: 50 minuts

Idioma: castellà

Preu: 5 €