Sòfocles. Èdip Rei: sense complexos, amb Josep M. Esquirol
Dll, 21 de gener a Aula Magna a les 19:00 h.

Sòfocles. Èdip Rei: sense complexos amb Josep M. Esquirol

Paradoxalment, el fet de divergir de la lectura que en fa Freud esdevé una oportunitat per atansar-se als autèntics punts nucel·lars de la tragèdia de Sòfocles i per reflexionar, de nou, sobre la condició humana i l’afecció de la vida.

Josep M. Esquirol és filòsof i professor de Filosofia de la Universitat de Barcelona, on dirigeix Aporia, Grup de Recerca en Filosofia Contemporània, Ètica i Política, i coordina el programa de doctorat Filosofia Contemporània i Estudis Clàssics. Els seus camps principals d’estudi són la filosofia política i la filosofia contemporània. El 2003 va rebre la distinció a la recerca de la Generalitat de Catalunya; el 2015, el Premi Ciutat de Barcelona, i el 2016, el Premi Nacional d’Assaig per La resistència íntima. Ha publicat un centenar d’articles en revistes especialitzades i dotze llibres entre els quals destaquen Uno mismo y los otros (2005), El respirar dels dies (2009), Los filósofos contemporáneos y la técnica (2011) i La resistència íntima (2015). Recentment, ha publicat un nou assaig filosòfic, La penúltima bondat: assaig sobre la vida humana (2018).

COORDINACIÓ: Oriol Ponsatí-Murlà

ORGANITZACIÓ: Escola Municipal d'Humanitats i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ*: Gratuïta (emhu@ajgirona.cat)

*Inscripció gratuïta enviant un correu electrònic a emhu@ajgirona.cat amb el nom, el número de persones que assistiran i el nom i dia de l'activitat. Un cop finalitza el cicle l'organització us convidarà a respondre una enquesta de valoració de l'activitat.