Denis Diderot. El nebot de Rameau, o la paròdia de l’enciclopedisme, amb Marina Garcés
Dll, 04 de febrer a Aula A a les 19:00 h.

Denis Diderot. El nebot de Rameau, o la paròdia de l’enciclopedisme amb Marina Garcés

La Il·lustració és, com qualsevol època, un període fet de llums, però també d’ombres, de contradiccions i paradoxes. Algunes, protagonitzades pels mateixos artífexs del projecte il·lustrat. Denis Diderot, director juntament amb D’Alembert del colossal projecte de l’Enciclopèdia, és autor també d’un diàleg filosòfic sorprenent i inquietant: El nebot de Rameau, en què afloren els dubtes que suscita la raó il·lustrada a un personatge desconcertant, un bon vivant cínic i sense escrúpols però lúcid i amb una innegable comprensió de la vida en els seus aspectes més elementals.

Marina Garcés és filòsofa, assagista i professora a la Universitat de Saragossa. Participa en diversos projectes col·lectius d’experimentació pedagògica, cultural i social. Des del 2002 impulsa i coordina el projecte Espai en Blanc, una aposta pel pensament crític col·lectiu i experimental, funciona com un espai on experimentar nous formats i formes de relacionar-se amb el pensament. És autora dels llibres En las prisiones de lo posible (2002), Un mundo común (2013), El compromís (2013), Filosofia inacabada (2015), Fora de classe. Textos de filosofia de guerrilla (2016) i Nova il·lustració radical (2017). També ha participat en múltiples revistes i publicacions col·lectives.

LLOC: Casa de Cultura de Girona - Aula Magna

COORDINACIÓ: Oriol Ponsatí-Murlà

ORGANITZACIÓ: Escola Municipal d'Humanitats i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ*: Gratuïta (emhu@ajgirona.cat)

*Inscripció gratuïta enviant un correu electrònic a emhu@ajgirona.cat amb el nom, el número de persones que assistiran i el nom i dia de l'activitat. Un cop finalitza el cicle l'organització us convidarà a respondre una enquesta de valoració de l'activitat. Places limitades.