Marc Aureli: Meditacions: pensar el poder i la melancolia, amb Ramon Alcoberro
Dll, 25 de febrer a Aula A a les 19:00 h.

Marc Aureli: Meditacions: pensar el poder i la melancolia amb Ramon Alcoberro

Marc Aureli, l'emperador estoic del segle II dC, representa la figura del filòsof rei, que uneix el saber i el poder. Durant segles, els seus consells de vida han establert el model de bon govern en la civilització occidental. Això no obstant, va ser més rei que filòsof.

Ramon Alcoberro és llicenciat i doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona i diplomat en Teologia per l'Institut de Teologia de Barcelona. Ha estat professor de filosofia a batxillerat i també a la Universitat de Girona i consultor a la Universitat Oberta de Catalunya. També ha estat vocal i membre de la junta de l'Ateneu Barcelonès. S'ha dedicat especialment a temes de filosofia de la modernitat, ètiques aplicades i anàlisi de la il·lustració. Ha publicat més d'una vintena de llibres, entre els quals destaquen El desordre cívic (1983), Moments crítics (1987), Contra Josep Pla (1993), Expulsats del paradís. De Kronen a Jasp (1995), Ètiques per a un món complex (2004) i L'home que mira (2007). A més, destaca per la publicació i promoció de la filosofia a la xarxa.

LLOC: La Mercè Centre Cultural

COORDINACIÓ: Oriol Ponsatí-Murlà

ORGANITZACIÓ: Escola Municipal d'Humanitats i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ*: Gratuïta (emhu@ajgirona.cat)

*Inscripció gratuïta enviant un correu electrònic a emhu@ajgirona.cat amb el nom, el número de persones que assistiran i el nom i dia de l'activitat. Un cop finalitza el cicle l'organització us convidarà a respondre una enquesta de valoració de l'activitat. Places limitades.