Emily Brontë. Cims borrascosos, o el problema del mal, amb Victoria Cirlot
Dll, 04 de març a Aula A a les 19:00 h.

Emily Brontë. Cims borrascosos, o el problema del mal amb Victoria Cirlot

Entrarem en el “món Brontë” (és a dir, en el món de l’Emily i les seves germanes) i ens centrarem fonamentalment en la novel·la d’Emily Brontë Cims borrascosos, partint tant de l’obra literària com de les seves adaptacions cinematogràfiques —en concret la versió de William Wyler amb Laurence Oliver (1939), així mateix, es tractarà el “món Brontë” a partir de la pel·lícula d’André Téchiné (1979).

El problema del mal serà abordat agafant com a punt de partida l’estudi de Georges Bataille La littérature et le mal (1957), en el qual es dedica un capítol a aquesta obra de Brontë arran de l’aparició de l’estudi de Jacques Blondel (1955). La confrontació entre el text literari i les versions cinematogràfiques té com a objectiu destacar justament com s’enfronta l’escriptora al problema del mal en tota la seva amplitud i profunditat.

Victoria Cirlot és catedràtica de Filologia Romànica a la Facultat d'Humanitats i directora de l'Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. És directora de la col·lecció “L'Arbre del Paradís” de l'editorial Siruela i també s'ha ocupat de l'edició de l'obra del seu pare, Juan Eduardo Cirlot, poeta i autor del Diccionario de símbolos. S'ha dedicat a l'estudi de l'edat mitjana, la cultura cavalleresca i la mística. Ha realitzat diverses traduccions de novel·les artúriques, com ara Perlesvaus o el alto libro del grial, sobre aquesta temàtica també destaca la publicació de Figuras del destino. Mitos y símbolos de la Europa medieval (2005). En l'àmbit de la mística medieval s'ha ocupat de Hildegard von Bingen (Vida y visiones de Hildegard von Bingen) i d'altres escriptores místiques, amb La mirada interior. Escritoras místicas y visionarias de la Edad Media, en col·laboració. També ha treballat sobre el fenomen visionari en estudis comparatius de l'edat mitjana i el segle XX: Hildegard von Bingen y la tradición visionaria de Occidente (2010) i La visión abierta. El mito del Grial i el surrealismo (2010).

LLOC: La Mercè Centre Cultural

COORDINACIÓ: Oriol Ponsatí-Murlà

ORGANITZACIÓ: Escola Municipal d'Humanitats i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ*: Gratuïta (emhu@ajgirona.cat)

*Inscripció gratuïta enviant un correu electrònic a emhu@ajgirona.cat amb el nom, el número de persones que assistiran i el nom i dia de l'activitat. Un cop finalitza el cicle l'organització us convidarà a respondre una enquesta de valoració de l'activitat. Places limitades.