Disparant amb el cor. Fotografies de Joana Biarnés (1935-2018)
Sales d'exposicions (PB A) a les 11:00 els dies 08, 09, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 22, 23, 26, 27, 28 de febrer
Sales d'exposicions (PB A) a les 11:00 els dies 01, 02 de març
Sales d'exposicions (PB B) a les 11:00 els dies 21 de febrer

L’exposició “Disparant amb el cor” compta amb una seixantena de fotografies en blanc i negre i gelatina de plata, triades personalment per l’autora, i realitza un recorregut per tota la seva carrera des de l’inici en la dècada dels anys 50 fins als seus últims treballs, quan abandona la professió l’any 1985, pel seu total desacord amb la nova deriva groga i sensacionalista del fotoperiodisme.

Després d’haver començat la seva carrera en la fotografía esportiva i haver treballat també el reportatge social i la moda, va seguir de molt a prop a personatges cèlebres a nivell internacional. En aquesta exposició veiem com Biarnés es convertia en cómplice dels seus retaratats, arribava a tal grau d’intimitat i confiança, que la seva obra es troba més propera a l’àlbum familiar que al reportatge fotoperiodístic.

Joana Biarnés (1935-2018), considerada la primera fotoperiodista d’Espanya, és representada per Photographic Social Vision, que treballa per al reconeixement de la seva obra i trajectòria. Va començar de molt jove seguint l’estela del seu pare, Joan Biarnés, un respectat fotògraf esportiu de Terrassa, i poc temps després va començar a acompanyar Ramon Masats (Premi Nacional de Fortografia al 2004) en els seus passejos fotogràfics on va aprendre a treballar les ombres i modelar la llum.

Biarnés, va ser una pionera que va vèncer els prejudicis d’una època, va triomfar en la professió, va conèixer i va immortalitzar a grans personatges de la història i, quan es va poder convertir en llegenda, va desaparèixer.

La Petita Casa de Cultura (activitat en família)

FEM UN RETRAT!

La fotoperiodista Joana Biarnés va posar en pràctica el que el seu pare, fotògraf d’esports, li deia: <>. La foto havia de ser aquella sola imatge que ho expliqués tot.

El retrat és un gènere fotogràfic que mostra les característiques d’una persona i la Joana en els seus retrats buscava mostrar totes aquelles coses que volia captar: l’aspecte físic, l’expressió, la personalitat, i, fins i tot l’estat d’ànim de les persones retratades. Per captar-ho disparava amb el cor.

Avui fem moltes fotografies però poques vegades ens parem a pensar per què i com les fem. Amb aquesta activitat us volem explicar com són els retrats i què cal fer per posar-los en pràctica. A qui li fareu el retrat? Aneu-hi pensant!

HORARI: De dimarts a divendres d'11 a 20 h

LLOC ACTIVITAT: Sala d'exposicions (planta baixa)

EXPOSICIÓ DE RETRATS: Espai Lúdic

LLOC: Sala d'exposicions (planta baixa)