Paradoxes i altres contradiccions en les dones fotògrafes a Catalunya
Dc, 20 de febrer a Aula A a les 19:00 h.

Paradoxes i altres contradiccions en les dones fotògrafes a Catalunya

La historiografia des de l’anàlisi de gènere a l’Estat espanyol i a Catalunya s’ha trobat amb l’obstacle de la marca d’una lectura genealògica de la producció feta per dones. Aquesta mancança ha portat a recórrer a referents anglosaxons i a intentar aplicar els seus mètodes, i no s’ha aprofundit en la naturalesa de les peces fotogràfiques produïdes en el context català.

En aquesta sessió veurem diferents exposicions i treballs que han intentat donar visibilitat a les pràctiques fotogràfiques fetes per dones a Catalunya i quins han estat els marcs teòrics utilitzats i les concepcions historiogràfiques que impliquen i polèmiques que generen.

Noelia Pérez és historiadora i artista visual. Les seves activitats professionals se centren en l’antropologia visual, la gestió d’arxius audiovisuals i la investigació entre les relacions de poder i la fotografia. Actualment és professora de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya.

IMPARTEIX: Noèlia Pèrez

ORGANITZA: Casa de Cultura de la Diputació de Girona