"Alimentació, cuina i humanitat" amb Wifred Ricart
Dj, 09 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

La nostra societat somia la immortalitat o la joventut eterna o, si més no, intenta evitar les malalties amb solucions de tot tipus, tant si són racionals i científiques com si estan basades en la superstició. L’alimentació sempre s’ha relacionat amb la salut i la malaltia, però darrerament també s’atribueixen atributs extraordinaris, fins i tot màgics, a alguns aliments. Què hi ha de cert en tot això? Som realment el que mengem? Com ha influït l’alimentació en el desenvolupament dels humans? Existeix una dieta ideal? Si és així, és universal? En aquesta conferència abordarem aquestes preguntes des del coneixement científic actual.

Wifred Ricart és investigador de l’IdiBGI (Institut d’Investigació Biomèdica de Girona) i cap de la Unitat de Diabetis, Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Universitari Josep Trueta de Girona, una unitat assistencial de docència i de recerca considerada com a referent, en ser pionera en la integració de tots els àmbits assistencials i tenir un abast territorial. El seu grup de recerca és referent internacional en camps com la investigació sobre la resistència a la insulina.

HORA:19.30 h

DURADA: 3 sessions

ORGANITZACIÓ: Casa de Cultura de Girona i Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica

INSCRIPCIÓ: Gratuïta (aquí)