L’aventura de la ciència
Dj, 16 de maig a Aula Magna a les 19:30 h.

Més enllà dels grans desenvolupaments teòrics i la frontera del coneixement, existeix una ciència més propera i bàsica, sense la qual no seria possible arribar tan lluny, que forma part de la nostra societat, de l’educació i la cultura, i que ens ha permès avançar com a espècie i viure millor. L’autor, des de la seva experiència professional, mostrarà com es pot fer ciència bàsica però no poc interessant, a través de la seva participació en projectes de ciència ciutadana i formació de joves en vocacions científiques, com el grup d’expedicions Sheilos, el projecte educatiu Ruta de las Estrellas o els projectes europeus GLORIA i STARS4ALL.

Juan Carlos Casado és president de l’Observatori Astronòmic Albanyà, col·laborador de l’Institut d’Astrofísica de Canàries i del grup d’expedicions científiques Sheilos, i coordinador del portal Starryearth. Únic membre espanyol del programa TWAN, que agrupa els millors astrofotògrafs del món. Col·laborador del projecte europeu STARS4ALL. Ha publicat imatges en mitjans d’arreu del món, i les seves fotografies han estat triades per entitats com la NASA (ha obtingut 47 Astronomy Pictures Of The Day) i l’ESA, i observatoris, universitats, museus i planetaris de tot el món.

HORA: 19.30 h

DURADA: 3 sessions

ORGANITZACIÓ: Casa de Cultura de Girona i Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica

INSCRIPCIÓ: Gratuïta (aquí)