Blockchain: un viatge de 5000 anys
Dc, 27 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

Blockchain: un viatge de 5.000 anys

En els últims mesos hem sentit molt a parlar del bitcoin, però sabem què és una moneda virtual? Quin funcionament té? Com i qui la crea? Pot tenir alguna utilitat financera? En aquesta jornada començarem fent un viatge des de l’origen de la moneda fa uns 5.000 anys fins a arribar al sistema blockchain i la seva primera aplicació, el bitcoin, fruit de l’evolució natural dels diners. Veurem les oportunitats de la tecnologia blockchain, que en un principi donava suport al bitcoin i ara obre la porta a moltes altres aplicacions tant de les tecnologies financeres com d’altres àrees econòmiques. Per acabar, veurem les perspectives dels diners digitals en l’economia del futur.

Peplluís de la Rosa i Esteva és doctor en Informàtica per la UAB i MBA per la UdG, i des de 2010 és catedràtic d’aquesta universitat. És autor de més de 200 publicacions internacionals i director de més de 20 tesis doctorals. Els àmbits de recerca són els agents intel·ligents, les xarxes socials i les monedes complementàries i la seva preservació digital. Comença la recerca en monedes complementàries i virtuals el 2006. Des d’aleshores ha estat treballant en el blockchain, les tecnologies de contractes intel·ligents i el disseny de nous tipus de diners adients per a Internet, en particular d’innovació oberta, i la protecció industrial, entre d’altres.

DATA: Dimecres 27 de març

HORA: 19.00 h