Segellant la canastra: compartint mambe, ball i menjar amazònic
Dm, 11 de juny a Aula A a les 19:00 h.

Segellant la canastra: compartint mambe, ball i menjar amazònic

"Tancar la canastra" és una bella metàfora murui (poble indígena del nord-est amazònic) per dir que un assumpte ha de ser conclòs de bona manera, amb les lliçons apreses, amb les reflexions i preguntes elaborades i el pensament fred. Es tanca la canastra oferint menjar i ballant, perquè el ball convoca, emociona, festeja la vida i l'abundància. És la prova més elevada del manteniment de relacions socials i és també la possibilitat d'aprendre i teixir nous llaços amb altres persones i éssers. Volem tancar la canastra evocant la forma com les comunitats indígenes de l’Amazònia tanquen la canastra, parlant amb la paraula dolça que porta el mambe (coca) i l’ambil (tabac), compartint una mica de menjar i festejant el final de la trobada.

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)