La força de les dones: gènere i política en les societats amazòniques
Dm, 07 de maig a Aula B a les 19:00 h.

La força de les dones: gènere i política en les societats amazòniques

Els rols de les dones indígenes a l'Amazònia estan relacionats fonamentalment amb la reproducció, la cura i l’educació dels fills i filles per un costat, i amb la producció i elaboració d'aliments per l’altre. Aquestes dues dimensions són altament valorades en aquestes comunitats, fins al punt que sense elles no és possible parlar d'humanitat, ni de cultura. No obstant això, no sempre és una història feliç per a les dones. Elles poden ser excloses dels processos de presa de decisions, i en molts casos, patir violències dins de les seves comunitats. Comprendre el rerefons d'aquestes situacions implica fer una mirada crítica i reflexiva que reconeix les societats indígenes com a societats canviants, i posiciona les dones des de les seves percepcions i sentiments davant dels fenòmens. Així, la història d’Hermencia Tanimuca (líder indígena del riu Apaporis), de com va aprendre a sembrar, com va tenir els fills, com es va tornar una dona activa políticament, permet donar compte d'aquestes dimensions i de les seves variacions.

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)