Conflictes socioambientals. Tres estudis de casos que qüestionen el dret internacional dels pobles indígenes: Bagua (Perú), Belo Monte (Brasil), Yaigojé Apaporis (Colòmbia)
Dm, 21 de maig a Aula B a les 19:00 h.

"Un món en què tot és possible". Amb aquesta expressió de Hannah Arendt per descriure els totalitarismes, la fiscal de l'Estat de Pará, Thais Sandi, va definir la construcció de l'enorme hidroelèctrica de Belo Monte. És possible un genocidi en una república democràtica i en ple segle XXI? Tot i que a Bolívia, l’Equador, Colòmbia i Nova Zelanda s'han fet avenços pel que fa als drets de la natura, la barbàrie i l’etnocidi segueixen presents en la història recent. Belo Monte (Brasil), Bagua (Perú) i Yaigojé Apaporis (Colòmbia) són tres fotografies actuals que exposen la trobada de dues visions del món incompatibles. Com entendre els traumes i efectes en la vida i la naturalesa dels projectes extractivistes? Però també, com dimensionar les lluites, resistències i persistències de les comunitats enfront d'aquestes amenaces?

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)