Conferència "Del patiment a la felicitat. Ideologia vs. psicoanàlisi", amb Jordi Fernàndez i Josep Miquel Pueyo
Dv, 22 de febrer a Aula B a les 19:30 h.

Quina és la causa del patiment dels éssers humans? Quins són els pal·liatius per resoldre els malestars en la cultura? En què consisteix i com assolir la felicitat?

En aquesta xerrada-col·loqui es presentarà un recorregut crític de les respostes, des de la religió a les neurociències, que s’han donat per apaivagar els infortunis de les persones. La impotència d’alguns discursos en relació amb aquestes i altres qüestions, des dels orígens de la cultura fins a la hipermodernitat, és constata en la proliferació dels símptomes que descriu la psicopatologia (inhibicions, transgressions, addiccions, depressions, angoixa, anorèxies, bulímies, etc.), així com en l’auge dels populismes en la època de la globalització del capitalisme postmodern, fenòmens que col·laboren al gaudi narcisista què només es pot resoldre des de la singular clínica psicoanalítica.

Ponents: Jordi Fernàndez. Psicoanalista. President de l’Associació de Psicoanàlisi ULP-Gi.
Dr. Josep Miquel Pueyo. Psicoanalista. President honorífic de l’Associació de Psicoanàlisi ULP-Gi.

Organitza: Associació de Psicoanàlisi ULP-Gi