“Les matemàtiques, una eina per predir el futur” amb Armengol Gasull
Dj, 24 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

La matemàtica va néixer com una eina per entendre i quantificar el món, així com per poder predir el futur. En aquesta xerrada il·lustrarem aquest darrer aspecte mitjançant exemples concrets que es desenvoluparan amb detall. Així, per exemple, estudiarem com evoluciona la població del món; què significa la dependència sensible respecte a condicions inicials (el que es coneix com a efecte papallona), la presència de les quals en els models fa tan difícil la previsió del temps; com de freqüents són els rècords en les dades meteorològiques, o com ha de ser un recipient per tal que ens pugui servir com a clepsidra (rellotge d'aigua).

Armengol Gasull és doctor en Ciències, especialitat Matemàtiques, per la Universitat Autònoma de Barcelona, i catedràtic de Matemàtica Aplicada de la mateixa universitat. La seva recerca està centrada en els sistemes dinàmics i més concretament en l'estudi de les òrbites periòdiques de les equacions diferencials i en diferències. És al comitè editorial de diverses revistes internacionals i ha publicat més de cent treballs d'investigació. Recentment ha obtingut el premi Albert Dou de divulgació matemàtica, atorgat per la Societat Catalana de Matemàtiques.

ORGANITZA: Càtedra Lluis A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)