«L'alimentació més enllà de la nutrició», amb Isidra Recio
Dc, 11 de desembre a Aula Magna a les 19:30 h.

A més del valor nutritiu propi dels aliments, en els últims anys s’està prestant especial atenció a determinats compostos, presents en els aliments, que s’ocupen de diferents activitats biològiques en l’organisme, com microorganismes probiòtics o substàncies prebiòtiques, entre d’altres de diferent naturalesa. Aquests components, que són presents en els aliments, tenen un paper important en el manteniment de l’estat de salut i en la prevenció de malalties cròniques. En aquesta presentació es resumiran les evidències científiques que avalen la importància d’una dieta equilibrada per mantenir l’estat de salut dels consumidors.

Isidra Recio és doctora en farmàcia per la Universitat Complutense de Madrid. Desenvolupa la seva activitat com a professora d’investigació del CSIC a l’institut d’Investigació de Ciències de l’Alimentació (CIAL). Ha realitzat estades d’investigació al NIZO Food Research (Països Baixos) i a AgroParisTech (França). Les seves investigacions estan dirigides a estudiar les implicacions de les proteïnes alimentàries en la salut dels consumidors. En aquesta línia, és autora de nombrosos articles d’investigació, ha registrat diverses patents en exploració i ha rebut diversos premis pels seus treballs.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

DIRECCIÓ: Juan Jesús Aznar