IV Floreix la Lletra a Girona. “Diàlegs amb la lletra Ç”
Dc, 15 de maig a Aula A a les 18:00 h.

Llengües mortes molt vives: escriptura i orígens

La IV edició del cicle de conferències se centra en la lletra vinculada a cultures antigues que ens mostren el llegat gràfic, des de la generació dels primers signes escrits fins al desenvolupament dels primers alfabets. La lletra entesa com un eix característic i propi del Disseny Gràfic –la disciplina de la comunicació visual- és una realitat essencial i transversal de la cultura i les cultures, que esdevé porta d’entrada a temps pretèrits i futurs imaginaris.

Presentació i obertura del cicle amb la ponència La lletra i els seus contextos: realitat gràfica transversal. Encreuament de cultures a càrrec de Dr. Jesús Del Hoyo, professor titular de Projectes UB, Cristina Simon i Cristina Flórez, investigadores i doctorandes de la UB.

Conferència “Introducció a l’escriptura egípcia: l’empremta dels jeroglífics”, a càrrec de Maite Roda, del Museu Egipci de Barcelona.