Exposició col·lectiva de projectes de les escoles d'art
Sales d'exposicions - P1 a les 10:00 els dies 31 de maig
Sales d'exposicions - P1 a les 10:00 els dies 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21 de juny

A la sala d'exposicions de la primera planta de la Casa de Cultura de Girona, el Festival Inund'art presenta els treballs que han realitzat els alumnes de les escoles d'art i disseny d'Olot i de Girona.

L' Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot exhibeix els projectes de tres assignatures diferents: escultura, il·lustració i fotografia, de manera que la mostra acull el següent:

«Silent Hill Fanart»

Els alumnes del cicles d’Escultura aplicada a l'espectacle i dels cicles de Motlles i Reproduccions Escultòriques de l’EASD d’Olot han realitzat un fanart dels personatges de Pyramid Head i Miners de la saga Silent Hill, una feina de cosplay, props i elements volumètrics treballats amb el màxim detall que aconsegueixen transportar-nos a l’atmosfera de survival horror del poble abandonat de Silent Hill.

«Una ciutat de postal i paisatges tipogràfics»

El projecte dels alumnes de 1r de CFGS Gràfica Publicitària i Il·lustració acull dues propostes basades en el dibuix i la tipografia. La primera mostra paisatges urbans i rètols de la ciutat de Girona mitjançant el dibuix de línia, traç i trama, per tal de composar-los en postals on s’integra el dibuix i la lletra. La segona parteix de la síntesi visual del paisatge, a partir d’escenes, detalls singulars que s’interpreten i sintetitzen tipogràficament.

«Literatura Encarnada» (dels alumnes de CFAS en Fotografia)

«El primer compromís de l’escriptor és amb l’escriptura. El segon, amb si mateix, amb la seva manera d’estar en el món i de viure l’experiència, aquest moment en què es produeix el contacte amb els altres o amb les coses. La literatura construeix ficcions, la seva veritat no és la veritat del coneixement científic, és d’una altra dimensió, està en la consistència del relat. Però, com diu James G. Ballard, vivim embolcallats per un núvol de ficció i, si no volem perdre peu, potser avui la funció de la literatura és construir realitat.»

Josep Ramoneda, Comissari de l’edició 2018 del Festival MOT

D'altra banda, també l’EMA (Escola Municipal d’Art de Girona) mostra els seus treballs fruit del Taller de Joieria dirigit per Imma Vinyals. Es tracta d'una exposició de joies que es presenta sota el títol «Vermell».

Vermell és un projecte del curs de joieria de l’Escola Municipal d’Art sobre aquest color. El vermell s’associa normalment amb la sang i per tant amb la vida i amb l’amor apassionat. Amb allò prohibit i amb tot allò excitant o calent. Se’ls ha proposat als alumnes de treballar peces de joieria contemporània amb aquest color com a recurs i com a tema.

HORARI ESPECIAL FESTIVAL:

Divendres 31 de maig de 17 a 21:30 h

Dissabte 1 de juny d'11 a 20 h

Diumenge 2 de juny d'11 a 14 h i de 16 a 20 h

HORARI: De dilluns a divendres de 10 a 20 h (festius tancat)

LLOC: Sala d’exposicions primera planta

ORGANITZA: Associació Inund’ART

AMB EL SUPORT: Ajuntament de Girona, Diputació de Girona, Casa de Cultura, Generalitat de Catalunya i Generalitat de Catalunya Casa a Perpinyà.