«Nanoelectrònica per a la informació i comunicacions», amb Fernando Calle
Dc, 04 de desembre a Aula Magna a les 19:30 h.

Hi haurà una introducció al paper de la nanoelectrònica l'any 2020, en què es descrigui la necessitat de la 5G i dels sistemes electrònics per a la Internet de les coses (IoT) i altres aplicacions.
Es descriuran les principals aportacions en les dues aproximacions principals: Habiti Moore (top-*down), amb les tècniques de nanolitografia i els dispositius quàntics; i Beyond CMOS, amb nous materials com el grafè i l'electrònica molecular.

Fernando Calle és doctor en ciències físiques per la Universitat Autònoma de Madrid. És professor d'electrònica i nanotecnologia en les enginyeries de Telecomunicació i de Materials de la Universitat Politècnica de Madrid. Ha realitzat estades d’R+D al Max Planck Institut FKF (Stuttgar) i Bell Labs (Murray-Hill, als EUA). Els seus interessos de recerca són la física i la tecnologia de semiconductors i grafè, per a aplicacions en comunicacions, energia, medi ambient i biomedicina. Actualment és vicerector adjunt per a Doctorat i Recerca de la UPM.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

DIRECCIÓ: Juan Jesús Aznar