«Creativitat computacional: alguns exemples en música i arts visuals», amb Ramon López de Mántaras
Dc, 27 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

La intel·ligència artificial (IA) juga un paper important en activitats creatives com ara la música, l'arquitectura, les belles arts i la ciència. No obstant això, podem aspirar a relacions més ambicioses entre la IA i la creativitat. La creativitat computacional parteix de la idea que la creativitat és una forma avançada de resolució de problemes que involucra memòria, analogia, aprenentatge i raonament, entre altres tècniques d’IA, i per tant, fins a cert punt hauria de ser possible de replicar mitjançant màquines.

Ramon López de Mántaras és professor d’investigació de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC. És un dels pioners de la IA a Europa i fundador de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC. És membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans. Ha rebut, entre altres, els premis Ciutat de Barcelona d’Investigació, Swets & Zeitlinger Award de l’Associació Internacional d’Informàtica Musical, Robert S. Engelmore Memorial Award de l’Associació Americana d’Intel·ligència Artificial.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

DIRECCIÓ: Juan Jesús Aznar