( Tòtems de la novel·la històrica. Una mirada històrica ): Mahfuz, la història des dels països àrabs
Dm, 28 de gener a Aula A a les 19:30 h.

Naguib Mahfuz (1911 – 2006) va ser un escriptor egipci en llengua àrab. El 1972 va rebre el Premi Nacional de les Lletres Egípcies i se li va atorgar el Collaret de la República, el més alt honor de la seva nació. El 1988 va rebre el premi Nobel de Literatura.

El tema central de la narrativa de l’autor és l’home i la seva impotència per lluitar contra el destí i certes convencions socials. En la seva obra s’hi mostra Egipte a través de personatges i fets de diferents etapes de la història.

Va ser autor de novel·les, relats curts i obres de teatre. Entre la seva obra destaquen títols com La maledicció de Ra, La batalla de Tebes, la trilogia del Caire (formada per Entre dos palaus, El palau del desig i El carrer del sucre), Els nois del carreró, etc.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)