“Solucions a la crisis alimentària enfront al canvi climàtic” amb Ana I. Caño-Delgado
Dm, 22 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Solucions a la crisis alimentària enfront al canvi climàtic, a càrrec de la Dra. Ana I. Caño-Delgado, professora associada del CSIC i membre del Centre de Recerca Agrigenòmica (CRAG), Barcelona.

Ana I. Caño-Delgado és llicenciada en Biologia per la Universitat d’Alcalá de Henares i doctora per la University East Anglia (Norwich, UK).  Des del 2018 és membre del Programa de desenvolupament i transducció de senyals de les plantes al CRAG, programa que actualment coordina. Actualment també lidera el grup de senyalització per brassinoesteroides en el desenvolupament vegetal. El seu grup investiga els processos pels quals les hormones esteroides vegetals (conegudes com a brassinoesteroides) controlen el creixement i l’adaptació al canvi d’entorn, en particular a la sequera, actualment un dels problemes més importants de l’agricultura. Recentment han descobert que la modificació de la senyalització per brassinoesteroides als teixits vasculars confereix resistència a la sequera sense penalitzar el creixement, fet que obre noves possibilitats de desacoblament de la resistència a la sequera en diverses espècies agrícoles, que pot tenir aplicacions importants en els camps de l'agricultura i la seguretat alimentària.

ORGANITZA: Departament de Biologia de la Universitat de Girona

AMB EL SUPORT DE: Casa de Cultura de Girona