POSPOSADA Conferència “Risk is coming. Avaluem riscos amb matemàtiques” amb Rosario Delgado
Dj, 17 d'octubre a Altres espais a les 19:30 h.
Dj, 05 de desembre a Aula A a les 19:30 h.

Podem predir els riscos? I com els afecta que prenguem mesures per intentar evitar-los? Quins individus tenen més risc de patir certa malaltia? Podem valorar l’efecte dels factors de risc o dels factors de protecció en la nostra salut? I el risc de reincidència delictiva? Podem predir-lo i trobar el perfil del delinqüent reincident? Les matemàtiques ens ajuden a contestar aquest tipus de qüestions. Les xarxes bayesianes són un model matemàtic gràfic que descriu el coneixement probabilístic de les relacions entre variables que afecten un fenomen no determinista, de gran utilitat en molt diverses àrees per a la valoració de riscos i el perfilat. Les introduirem a partir d’un exemple basat en la sèrie Joc de trons, i veurem com funcionen.

Rosario Delgado és professora titular d'Estadística i Investigació Operativa al Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona i pertany al grup de recerca Modelització Estocàstica Avançada. Treballa en teoria de cues i xarxes bayesianes amb aplicacions a la criminologia, les ciències de la salut i altres àrees. També fa tasques de divulgació de les matemàtiques, i ha aparegut en diferents mitjans de comunicació (premsa escrita, ràdio i televisió).

ORGANITZA: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona

INSCRIPCIÓ: gratuïta (aquí)