"De la xafarderia conspirativa al deep fake. La realitat reconstruïda" amb Bel Bosck
Dc, 25 de setembre a Aula A a les 19:00 h.

El rumor, una de les armes més eficaces i destructives de la història de la humanitat no és cosa d'ara, i encara menys se'l va inventar el senyor Trump. En aquesta ponència farem un repàs per algunes de les manipulacions informatives més significatives de la història; analitzarem en què consisteixen les actuals fake news, a quins interessos responen i per què ens les creiem; per acabar parlant de l'última moda manipulativa que podria acabar essent la font de conflicte definitiva per a l'extinció de la humanitat o d'una part de la mateixa, el deep fake.

En el currículum de Bel Bosck la literatura, el periodisme i el disseny gràfic es donen de la mà amb la informàtica i la tecnologia, unes disciplines que com a usuària li interessen i li preocupen des dels 14 anys, quan, guanyadora d'un concurs en un programa de la tele, rep a casa el seu primer ordinador: un Commodore VIC20 cosa que li permet tenir les seves primeres experiències en programació. Des d'aleshores, tot i no ser la programació informàtica sinó la Creativitat, l'àmbit de la seva especialització, Bel Bosck hi ha continuat vinculada mitjançant l'aprenentatge d'eines per a la creació d'apps o webs, però, especialment, reflexionant i investigant sobre com aquestes eines afecten les persones que no som programadores expertes sense que ho poguem saber.

Aquest cicle de conferències és fruit d'aquesta preocupació d'anys i vol posar a l'abast de la ciutadania, de manera lúdica i divulgativa, coneixements que ens faran més conscients de tot allò que passa quan fem un gest simple, quotidià, habitual i aparentment tan innocent com engegar el mòbil o l'ordinador.

www.belbosck.com

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona