"El núvol subterrani" amb Joana Moll
Dc, 02 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

Lluny de ser una entitat purament immaterial, Internet és una estructura física extremadament complexa, formada per un nombre ingent d'actors i que té un impacte profund sobre aspectes molt diversos de la vida quotidiana. Malgrat el seu paper decisiu en el nostre dia a dia, les arquitectures materials i computacionals que suporten Internet resten ocultes i ignorades per a la majoria dels seus usuaris. Aquesta xerrada proposa revelar, deconstruir i rearticular els agents materials i immaterials que configuren Internet per tal de fer-les visibles i poder revisar la seva influència sobre les dimensions social, política, econòmica, cultural i fins i tot emocional de la societat contemporània.

Joana Moll és artista i investigadora. Explora críticament com les narratives postcapitalistes afecten l'alfabetització de les màquines, els humans i els ecosistemes, i treballa sobre la materialitat d'Internet, la vigilància, l'anàlisi de perfils socials i les interfícies. Ha presentat, exposat i publicat la seva feina a diferents museus, centres d'art, universitats, festivals i publicacions d'arreu del món. És cofundadora del grup de recerca Critical Interface Politics, amb seu a Hangar i de l'Institute for the Advancement of Popular Automatisms. Actualment és professora convidada a la Universitat de Potsdam.

www.janavirgin.com

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona