Ser del GEIEG, 1919-2019. Una història de futur
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 11, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30, 31 d'octubre
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 01, 02, 03, 05, 06, 07, 08, 09, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23 de novembre

Aquest any 2019 fa cent anys que un grup de joves gironins inquiets varen reunir-se en unes golfes de la Plaça de la Independència per donar forma a un projecte que els permetés compartir estones d’oci cultural i excursions per l’entorn. Ben aviat s’obriren també a una iniciàtica pràctica esportiva. Naixia així el Grup Excursionista i Esportiu Gironí. De seguida l’espai inicial es va fer petit per acollir el nombre creixent de socis i l’entusiasme de tots per obrir-se a noves activitats.

Dels sis membres fundadors als més de 16.000 socis de l’actualitat, del nucli inicial a les 23 seccions actives actuals, el Grup ha experimentat el creixement exponencial que ha marcat definitivament la pràctica esportiva i l’associacionisme cultural a la ciutat.

Avui, el Grup mira el futur amb confiança en el desplegament de les seves múltiples seus esportives i en l’esforç i el reconeixement de tots aquells que hem fet gran l’entitat i que avui ens felicitem del seu llegat i les seves potencialitats de cara al futur.

Cent anys és un bon moment per celebrar una trajectòria vital. Especialment si aquesta ha estat d’èxit i encara un futur prometedor com és el cas del GEIEG.No obstant això, els aniversaris a vegades responen a una mirada nostàlgica sobre una trajectòria històrica, i sobre temps d’esplendor passats.

Res més lluny de la nostra intenció, el nostre projecte d’exposició se serveix de la força d’una sòlida trajectòria ascendent durant el darrer segle, per encarar un futur decididament brillant. En aquest sentit la filosofia del projecte és justament posar en valor el que érem per reafirmar el que som i el que el futur ens ofereix.

L’exposició pivota sobre quatre puntals que són les que ajuden a comprendre el fenomen sociològic que, a nivell gironí el Grup representa. Aquests puntals són les persones, el seu esperit, els espais i les senyes d’identitat que identifiquen el GEIEG.

Convidem als gironins i a tots els ciutadans interessats a recórrer aquesta cursa d’èxit entre el passat i el futur i a identificar-nos en les gestes, les fites, els somnis i els records. Perquè Girona és el GEIEG i el GEIEG és Girona.

LLOC: Sales d'exposicions de la planta baixa

HORARI: de dimarts a divendres d'11 a 20h i dissabtes d'11 a 18h

ORGANITZA: GEiEG,Grup Excursionista i Esportiu Gironí, Casa de Cultura de la Diputació de Girona